tisdag, mars 17

Vilken härlig dag det varit idag. Solen har strålat och jag har njutit lite fast på fel sida om fönstret. Har pratat med finaste Ullis idag och hon är guld värd! Klok, glad och väldans omtänksam.


Liten checklista inför bröllopet:
  • musik på festen -besked i morgon (annars väntar mer efterforskningar)
  • ringen, inlämnad och granskning/godkännande 16 april
  • klänningen, möte med sömmerskan, surfar efter fina bilder som hon kan sy efter (den sys 2 veckor innan så det ska passa min eh, vackra kroppsform)
  • bandjakt, svärfar ska få uppdrag att besöka Mattsons band i stora staden med beskrivning på vad som ska inhandlas
  • tårtor rekade, ska kila in här framöver och kolla lite mer exakt vad det blir för fyllning

Kvar att kolla:
  • brudbuketten och Tommes lilla kavajblomma, stil, färg osv
  • hitta fina bilder till fotograferingen att inspireras av
  • ett par skor som jag inte avlider i och som dessutom är fina
  • en kostym till Tomas som inbillar sig att han inte ska ha en svart kostym (undrar hur det kommer att sluta...?)
  • ringa kantorn när vi bestämt ingångs- och utgångstrudilutt

Puh, ja som sagt det finns en del att göra men jag är övertygad om att det kommer flyta på fint. Inställningen är a och o. Har beslutat mig för att inte vara hysterisk bridzilla utan lugn och fiiin.

Uppdatering gällande mitt stora huvudbryderi barnsäng så är det problemet löst. Vi bor väldigt bra men litet vilket gör att en vanlig spjälsäng skulle innebära att jag får kräla över våran säng för att komma till min sida. Började fundera om man kunde modifiera en standardsäng 66 cm bred till att passa vårt utrymme. Klart man kan det om pappas kompis är superduktig snickare. Han kommer att fixa till min (!) gamla spjälsäng så den blir 56 cm yttermått och passar el perfecto vid vår fotända. Då den är träfärgad har jag bestämt att den ska få bli vackert vit och att med hjälp av min ömma moder ska spjälskydd mm sys i färgglatt tyg. Bäban kommer att sova som en kung. Nu kan även jag sova som en kung när detta världsproblem är löst.

Nu väntar prommis och en massa frisk luft!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Både Bebis och Bröllop på G, så kul!!

Anonym sa...

En kommentar som vi ofta fick var i stil med; hon har inte ut något av en sån resa varför släpa med henne så långt bort, hon kommer ändå inte att komma ihåg den mm mm. De må vara sant att hon inte kommer att minnas resan men som hon njöt under dom tre veckor vi var där, de var värt varenda krona, varenda restimme, ja allt.

Om jag, av kommentaren ovan, har förstått de rätt så väntas barnet som ni planerar att åka med? Har ni fler barn? Ett första tips i så fall är att titta på resor med Classic Travel. Bokar man med dom betalar man bara in 120 kr per person, resterande betalar man 30 eller om de var 60 dagar innan avresa. De tyckte jag var väldigt skönt om ut i fall de skulle vara något fel eller att de av någon anledning inte skulle vara läge att dra iväg på en sådan resa. Vi bokade och planerade vår resa i mars 07, vår dotter är född i augusti 07 och vi åkte i mars 08 så vi hade ju inte en aning om vem de var som skulle komma till oss och följa med på resan.

Dessutom har de fungerat väldigt bra i övrigt att resa med Classic, dom har en del olika, färdiga, paketresor men de går också väldigt bra att göra sin egen.

Du kan väl lämna din mail adress (visas bara för mig) i en kommentar hos mig så kan du få lite fler tips.

Ha de gott!

Anonym sa...

Åh!! Bröllop å bebis!
Här händer det grejjer!!
Hur mår du då? Illamående?
Själv så kunde jag bara käka pizzasallad de första graviditetsmånaderna......

Men jag bli alldeles matt, vad mycket som måste fixas!! Jag har en (jobbar)kompis som åxå ska gifta sig. (www.citroner.com)

Näpp, nu ska jag man strax iväg å jobba!! Ha det så bra!!
När är bröllopet förresten?
Tycker att ni är fantastiskt organiserade!

Kram! Kram!