måndag, mars 2

Här kommer ett segpublicerat inlägg, bättre sent än aldrig.

Söndag 1 mars
Helgen som passerat har varit toppenfin. Jag behövde ett break och älskade Tommes fina idé om att vara ledig efter lunch på fredagen var ett genidrag. Vi käkade lunch med svärfar och svåger och drog sedan vidare mot stugan i Piteå. Solen lyste men det var så där lite halvkallt så det blev en mysig brasa i kaminen och en liten tupplur på soffan. Så skönt! God fiskmiddag med mor och far och en massa surr och annat gjorde att jag slog igen ögonlocket mycket nöjd kring 22-tiden. Jag hade lyckan att få sova fram till 07.15 då pangpanget från en Clintanfilm väckte mig. Pappa köper en Clintan varje fredag som han sedan avnjuter tidigt varje lördagsmorgon. Mitt på dagen sprack solen igenom och vi skottade upp grillplatsen. Mysigt med korvgrillning, kaffe och bulla i trevligt sällskap.

Lördag hade vi Daniel och Anna på middag, det var supertrevligt. Vi åt gott och surrade fram till kl. 01 då det var dags att krypa ner i sängen. På tal om sängen så besökte vi IKEA igår där vi införskaffade nya sängar och extra höga sängben. Nu får jag nästan ta lite sats för att hoppa i men det är det värt. Benen har gjort det möjligt för mer förvaring under sängarna. Vem kan få för mycket förvaring? Inte vi i alla fall. Hittade ett mycket snyggt tyg som fick följa med hem och numera pryder vår gavel. Orange med svarta fåglar, riktigt snyggt. När det är färdigfiffat kommer bildbevis.

Jag har bestämt mig för att det ska bli en jättefin vecka i veckan. På fredag ska jag ta semester och åka till stugan igen, fick mersmak för utelivet med solen i ögonen, frisk luft och värmande brasa. Ha en fin måndag, det tänker jag ha, vädret till trots.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej! Ja jag tror det är bra det där sminket, blir spännande när det kommer. Jag var in på behandlingscentret på stationsgatan, nedanför domkyrkan typ, och provade ut lite färger. Jag tror det är dom enda som säljer ID här i Luleå.. Lycka till!

Maria sa...

Hittade till din blogg när jag sökte på "extra höga sängben" på google. Köpte du sängbenen också på IKEA? För de högsta benen jag kunde hitta där var 30 cm =( Hur höga är dina? Vore oerhört tacksam om du kunde vara snäll och maila mig ett svar!

Hälsningar/Maria mapr0325@hotmail.com