torsdag, februari 26

...vissa dagar är sådan där jobbiga dagar. Dagar som man bara vill ta slut så en bättre dag får ta vid. Fast vårsolen skiner och det periodvis droppat från taken så känner jag mig hängig och nere. Jag funderar mycket och gärna på problem och annat trist. Svårt att lyfta blicken och tänka glädje, här och nu.

Jag undrar om det snurrar samma tankar i andra människor....Nåja, min mor är ingen blödig varelse och proppsar på att jag ska rycka upp mig. Visst ska jag det säger jag och försöker bita ihop och spotta upp mig. Finaste Tomas kom med den briljanta idéen att vi skulle ta ut en halv dag i morgon och åka till stugan. Vad klok han är min älskade Tomme. Han är en sådan människa som kan höra när jag tänker. När vi ligger i sovrummet så kan han efter låång tystnad säga "Vad tänker du på Lisa? Jag hör ju hur du funderar".
Det känns skönt att det finns en person som känner mig så väl, kan läsa mig som en öppen bok och som älskar mig som jag är med mina fel och brister. Han är min klippa och min trygghet.

Han har också en teori om mitt sinnesstillestånd, inte på något sätt kontroversiellt utan han föreslog lite lagomt lungt som bara Tomme kan att det kanske är hormonerna som spökar. Jag hoppas det är så, att det är hormonerna som spelar mig spratt. Det är klart att det är mycket i kroppen som förändras och växlar. Konstigt vore det väl om inte hormonerna gjorde detsamma.

Nu är det i alla fall torsdag och som det vanedjur jag är betyder det städning. Ibland är det bra att bo på få kvadrat. Speciellt när städarenergin är så där lite lagom låg.

I morgon stugan och finfin tid med Tomas. Lördag prommis på isen i solsken (hoppas jag) och middag med Daniel och Anna. Söndag blir förhoppningsvis dagen då vi köper oss nya sängar.

Inga kommentarer: