lördag, februari 21

...jo, en sådan morgon med stillhet, tända ljus, spännande bok och rykane tekopp har jag haft. Tomas rygg är fortfarande helt paj, han har vaknat en gång i timme i natt stackaren. Själv har jag sovit som en stock. Nu är faktiskt planen att jag alldeles strax ska dra på mig lite mer kläder och ge mig ut på en prommis runt sjön. Det har ju äntligen blivit liiite mindre kallt, ja rent ut sagt varmt, -4. Sett till senaste två veckornas temperatur så upplever vi nästan blida just nu.

Igår gick jag lös å Hemtex i jakt på lite vår, blev två gula, fina kuddar. Får se om dom får ett permanent boende här hemma. Idag är i alla fall planen att gråa linnegardiner ska bytas mot vårigt vita. Känner en stark längtan efter ljus och krispigt våriga färger. I vanliga fall vill jag kräkas åt pasteller men kycklinggult äe ju ingen pastell, eller?!?

Har jobbat för mycket i veckan, tidig morgon och sen kväll gjorde att jag somnade kring 22 i går men det behövdes kände jag. Nu väntar friska luften!

Inga kommentarer: