onsdag, februari 18

...vet inte om det är jag och min fantastiska fantasi som spelar mig ett spratt men idag har jag läst två dikter, verser om möer och giftemål. Den ena rimmade så fint och den andra är jag kanske inte djup nog att förstå.....Och ja, jag är stressad över inbjudningskorten. Det kreativa kaos jag brukar uppleva liknar mer en kreativ förstoppning. Tröstar mig med att dom som vi vill ska komma på bröllopet har fått höra det genom oss eller min ömma moder. Som en liten förhandstippning att boka in den 25 april alltså. Nu har vår jättefina stora dataskärm åkt på rep så jag sitter med en tiiiiny sak som jag kämpar på med. Tur att man är närsynt! Vad jag ville komma fram till är väl egentligen att jag fick som för mig att dom var riktade till mig, ja den ena fick jag på mailen men den andra hittade jag på en doloresblogg i cyperrymden. Nåja, det kanske faller på plats så småningom.

En irriterande sak som hände igår var att jag, sen från ett möte i isande kyla, (-18 på mätaren men kom igen, vi bor i Luleee) kunde konstatera att bilbatteriet vikt hädan. Jag drog en liten ful harang för mig själv och betade av ringlistan för att konstatera att besläktad starthjälp inte fanns att tillgå. Lyckades hitta en stackars bil som jag blockerade vägen för. Mannen i bilen lovade att hjälpa mig, bara för att snart konstatera att han inte visste hur man öppnade huven på bilen. Han hittade ingen knapp å ingen spak. Turligt nog var det en firmabil och deras garage låg inte så långt bort så han åkte tillbaka och bytte bil. Tänk vilken snäll medmänniska. Utan handskar och mössa i isande havsvindar räddade han en dam i nöd. Jag skippade lunchen och åkte istället runt och varvade bilen som en galning och var vettskrämd att eländet skulle dö vid varje trafikljus varpå jag varvade ännu mer, typ som en döv pensionär på 87 år. I morse morrade bilen lite igen och då svor jag lite så där halvtyst att jag skulle spöa upp pärlan (bilen) och vips så kickade den igång. Svärfar pratade om nytt batteri och det låter ju som en vettig lösning.

Igår bakade Tomas morotskaka OCH chocolate chip cookies. Har jag det bra elelr har jag det bra? Blev det gott, oh yes! Jag håller på att skaffa mig en finfin man och bagare.

2 kommentarer:

Mary sa...

Vilken fantastisk man som hjälpte dig! Och vilken huslig blivande make du har, inte illa!

Anonym sa...

Syster-yster!
Igår strosade jag runt i Malmö och hamnade bl.a. i roliga pappershimlen, du vet den vi inte hann med i höstas. Men du var med mig där i tankarna, mina ögon drogs till fina lindblomsgröna papper... Nästa gång du kommer söderut SKA vi besöka butiken tillsammans! Din blivande make är välkommen att komma och baka hos oss också, min nyblivna är underbar men det där med bakning har han kvar att upptäcka.

Kramis!