måndag, februari 9

Har haft lite tekniska problem här på bloggen så detta inlägg skrevs egentligen tidigt fredag morgon då jag var uppe med tuppen.


...tack och lov så var det ingen död granne och vad det istället var verkar förbli en gåta. Det har i alla fall slutat lukta grobian och huggorm så det tackar vi för. Ikväll ska vi fira vår snälla farmor som fyllde 80 år tidigare i veckan. Vi ska allihopa, bror och Malin, Tomme och jag tillsammans med våra päron ta med farmor på Cooks krig här i stan. I Älvsbyn är ju gourmerestaurangerna lätträknade, summa 0 styck. Därför känns det kul att ta med henne på ett trevligt ställe som serverar annat än grillbiff med pommes indränkt i fet sås. Därav hennes utflykt till Luleå. I morgon drar vi till Umeå och söta Agnes dop. Vi sover över hos Nina och Dennis, ska bli skönt att umgås allihopa och dessutom få se deras nya fina lägenhet.

Dagens i-landsproblem är pappersrelaterat. Ska det vara så jäkla svårt att hitta ett schyst papper till våra jäkla inbjudingskort. Ja, det verkar så. Nåja, ska kolla in sista alternativet på listan, NKV. Vi hoppas på det bästa, ehhh.

Jo, sen hurrar vi lite extra för finaste Pumlan som firar 4 månader. Vi är så förtjusta i denna lilla krabat så det är helt galet. Hennes mamma och pappa är väldigt generösa med att låna ut henne så ett besök hos familjen Öhman/Johansson slutar oftast med att Tomme och jag (kanske mest jag) får mysa med Pumlan lääänge, lääänge. I familjen finns det två "stora" barn, Oskar -det blivande hockeyproffset och Frida, pysselproffset. Galet fina ungar det med!

Ha en fin helg, kramisar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en supertrevlig helg!
Tänk om vi bodde lite närmare så vi kunde träffa varandra oftare.
Tror att jag måste uppfinna en sån där teleportermaskin så jag kan dimpa ner i ert vardagsrum när jag blir lite Lisa/Tomas sugen ;-)

Kram/N

85 kvm hus med innehåll sa...

Hej Lisa! Hur har du det?
Jag har utmanat dig.
Kram K