torsdag, januari 29

Döden, döden....

..eller rutten huggorm eller nåt luktade det igår när jag kom in genom porten i vårt trapphus. Jag kräktes nästan på de få metrarna jag behövde transportera mig fram till vår dörr. Vi ringde HSB eftersom stanken smög sig in i vår lägenhet och vi hade porten öppen men utan resultat. Efter en prommis så hoppades vi att stanken skulle vara väck men inte. Genast började jag fantisera om att det kanske var en död granne som orsakade lukten. Det var mörkt i närmaste grannens fönster och har så varit några dagar. Kanske låg han död där inne alldeles ensam?!? Ja för surströmming som någon i huset föreslog luktade det då inte. I morse när jag vaknade skulle jag likt en blodhund sniffa i trapphuset för att känna om lukten var kvar. En liten detalj som försvårade proceduren visade sig vara en heltäppt näsa. Så nu vet jag inte om det luktar död huggorm eller ej. HSB har lovad kika in idag för det mystiska är att det är bara i vårt trapphus det luktar. En helt vanlig onsdagskväll i Luleå med andra ord.

På torsdag kommer Ullis in till oss så ska vi börja planera lite praktiskt inför bröllopet. Det blir jättekul! Lite prestationsängest har jag över inbjudningskorten som ej ännu är gjorda och jag har ingen aning hur dom ska se ut heller. Hoppas att helgens bröllopsmässa i Kulturens Hus bjuder på lite inspiration.

3 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

hå hå hå! Jag vet ju hur lätt du har för att kräkas, kan inte ha varit trevligt där i trapphuset...
Låter som om ni ändå har trevliga saker att fundera på.
Kram K

Anonym sa...

Vad läskigt....du måste berätta sen hur det gick!!!!

Åh, ska du gifta dig?!?!?!?!

Ha det bäst!

kram!

Mary sa...

Åhh, bröllopsplanering är ju skitakul! Fastän jag är lite mättad, till min stora besvikelse. Har ju blivit rätt mycket bröllopsfixande de senaste 3 åren. Era inbjudningskort kommer garanterat vara ÜBERSNYGGA, du är ju väldigt konstnärlig Lisa! Kram Maria