söndag, januari 25

Oj, dagarna dansade iväg och tyvärr har min lilla blogg blivit lidande. Det är bara att konstatera att jag är en periodare när det gäller inlägg. Nåja, nya friska tag!

Helgen har spenderats i stugan. Fredagskvällen bjöd på grillat med smaskig sallad och egenhändigt tillverkade potatisklyftor. Vi firade att mamma inte har en massa elaka tumörer i magen och att det mest troligt beror på hennes blodtrycksmedicin ajajet hon känner i magen. Det känns ofantligt skönt. Både mamma och pappa har varit jättespända (och vi andra också för den delen) inför provsvaret. Så det blev både stor tulpanbukett och gott vin. Lördagen bjöd på utflykt till Piteå där det var ovanligt lite folk i rörelse, undra om alla var i Luleå? Smörstekt abborfilé på kvällen med potatiskompott och god sås, ja som man kanske kan ana så har det mumsats en hel del i helgen. För att avsluta detta ätrejs så kan jag konstatera att min älskade kycklingpaj blev alldeles för spicy ikväll, hot chunky salsa istället för medium. Bläää vad arg jag blev, här i veckan gjordes chilli con carne som gick samma öde till mötes. För stark! Nu väntar bastu och sedan ska vi krypa ner i sängen och se film. Finaste Tomas har en spricka i revbenet efter måndagens basketträning och nu gör det int som 17 så jag ska pyssla om honom så gott det går.

Ha en skön söndag, det tänker jag ha.

2 kommentarer:

Mary sa...

Så otroligt skönt att det inte var nåt allvarligt med modern din. Ha det bra!
Kram Maria Dolores.

Gudmodern sa...

Vilken lycka att det inte var nåt knas med din mamma!!
Ni gjorde helt rätt som firade det. Personligen tycker jag att man firar saker för sällan, så nu ska jag avsluta/fira denna dag med att gå och lägga mig och se på tv.
Stoor kram,