torsdag, januari 8

Har jag nämnt att jag har världens bästa svärföräldrar? Om inte så gör jag det nu. I förbifarten nämnde jag i senhöstas att ifall svärfar hade vägarna förbi Gustavsberg så kunde han slå en pling för jag var sugen på att investera i dessa fina randiga koppar. Det föll i alla fall i glömska och döm om min överaskning då jag öppnade min julklapp från svärisarna och konstaterade att jag blivit ägare till 6 kaffekoppar av nyproduktionen av Spisa Ribb. En designklassiker av Stig Lindberg som säkerligen prydde många hem på 60-talet. Jag beredde genast plats i köksskåpen och annat fick flytta upp på vindan i väntan på fler kvadrat. Nu står dom och myser här hemma och jag funderar naturligtvis om jag ska önska mig några fler då jag fyller jämt här i vår.

Ikväll ska jag få kika på bilderna från dagens ultraljud. Enligt lillebror hade bäbis armar och ben men ville inte visa om den var en flicka eller pojke. Det visar ju sig senare i alla fall. Ha en fifin torsdag.

3 kommentarer:

Mary sa...

Spisa ribb är nog dom snyggaste kopparna! Lyllo dig!
Trevlig helg.
Kram Maria Dolores

Anonym sa...

Snygga koppar:D

Det är ju så himla roligt och spännande med ultraljud!!

Mary sa...

Du har en utmaning på min sida!
Kram Maria.