lördag, januari 3

Dagen innan julafton fick jag förmånen att vara med och vara ganska involverad i min fina vän Lindas bröllop. Sambon och jag var vigselvittnen och jag läste en vacker dikt "Jag bär ditt hjärta" som Lindis valt. Jag fick svälja både en och två gånger för att inte börja gråta. Efter vigsel bar det av till Andholmen och själva bröllopsfesten. Det var god mat och en massa trevliga människor som samlats. Det bjöds på rörande tal, italiensk buffé och en chokladtårta "to die for". Känns så fint att fått vara med och vara med så nära inpå. Brudbuketten hade jag beställt några veckor innan då bruden för tillfället bor i den landsändan som vi ibland vill donera till grannlandet Danmark. Den passade så bra till hennes klädsel och jag tror bestämt att hon var jättenöjd. Floristen Camilla som jag alltid anlitar gjorde som alltid ett superbra jobb. Nu är Linda Simons fru och jag väntar själv med spänning på när Tomme och jag ska slå våra påsa ihop. Det blir inte i augusti utan i april så det blev hipps vipps några färre månader att leka med. Nåja, har insett att gifta sig inte behöver vara SÅ STORT och hysteriskt så jag har full förtröstan att vi ska fixa det här på 3,5 månader. Låter ju egentligen som en massa tid men det brukar ju dra iväg som bekant. Nåja, ska inte babbla om mitt bröllop utan inlägget handlade ju om Lindas. Kvällens gastkramande höjdpunkt var i alla fall när en av bruden lillebröder sprutade eld till allas förtjusning!

Nu är det dags att kliva upp och ta itu med dagen. Avfärd och övernattning i Råneå med god middag står på schemat. Ha en fin lördag! Ska visa en bild sen på en av alla fina julklappar som tomten kom med.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara syster-yster!

Än en gång, tack för all din hjälp, vår dag hade inte blivit vad den blev utan dina magiska fingrar (om någon undrar, ja - det är bloggskriverskan som står bakom de fantastiska bordsdekorationerna) och din blotta närvaro. Ditt stöd var, och är alltid, ovärderligt.

Stor kram!

Gudmodern sa...

God fortsättning på det nya året, Lisa!
Spännande att ni ska bli man och hustru du och din kärlek, och så snart!!
Pirrar det nåt i lilla magen av det? ; ) Spännande och vuxet att vara/bli någons fru. Ska du även byta efternamn?

Själv är jag också i pirrkänslan, då det ju snart är dags att hämta hem min lilla valp! ; )

Ha det gott.
Kram