torsdag, december 4


Tattaaaaaa! Så är då den stora smarriga nyheten avslöjad! Jag har förmånen att få bli faster till ett litet pyre någon gång i juni 2009. Det känns jättespännande och roligt med en ny generation Kjellgrenare.

Har idag kört snöslaskrally till och från Piteå. Hälsat på min gamla arbetsplats och kikat på lite andra spännande saker. Måste erkänna att jag är lite oinspirerad för tillfället, går mest omkring och längtar till jul. Har kollat runt bland bekantingarna och jag är lyckligtvis inte den enda som känner så. För att råda bot på detta så känns det fint med helg inpå knuten. Middag med Tommes jobb i morgon, Stekhuset tror jag bestämt det var. Lördag är fria aktiviteter och söndag julbord med svärisarna i Strömsund ngnstans. En ganska lagom helg med andra ord.

Nu är det dags för torsdagens viktigaste mission, eliminera lurvet från golvet!

5 kommentarer:

Gudmodern sa...

Congrats & välkommen till fasterligan, Lisa!!
Sååå roligt och spännande!
Själv har jag ju en liten "Drutt" i Uppsala som snart blir 5 månader. Det enda som är trist är det långa avståndet..

Tack för tipset om blåbärssoppa, det ska jag testa.

Ha en riktigt fin helg!

Kram,

Mary sa...

JAG HADE RÄTT!!!!! Pratade om din hemlis med brorsan i tisdags och sa vad jag trodde. Först trodde han inte det men sen var han inne på min linje han med. SÅÅÅÅ KUL! Och din fina brorsa verkar ha en toppentjej så det blir nog en riktig gullunge. Grattis Lisa, blivande faster och skicka ett STORT grattis från mig till de blivande föräldrarna!
Kram Maria Dolores

Anonym sa...

Vad roligt! Syskonbarn är det bästa om finns. (Helt plötsligt blir det roligt att gå in på leksaksaffärer och shoppa, för att inte tala om alla KLÄDER som bara väntar på en ny ägare!) Grattis till din bror med sambo! /Kram Linda Resåres

Tecko sa...

Visst ska det bli spännnade! vi väntar med spänning och jag har ännu lite svårt att smälta detta och ta in att det är SANT! mina barn ska äntligen få en lite söt kusin, benjamin hann inte börja skolan och Signe hinner inte bli allt för stor heller ;-) å sen får man snusa bebis igen, längtar längtar...

nepp nu ska jag fortsätta med renoveringen :-( vem F uppfann det? varför inte vit målade stenväggar som utomlands ;-)

Kramar / Therese

Anonym sa...

Grattis!!!
Det är ju bara underbart att du ska få bli faster. Sen vet ju jag att de blivande föräldrarna kommer att bli världens bästa mamma o pappa.
Kramar från Ullis