tisdag, december 9

Idag har jag betat av ett julklappsinköp på lunchen och för någon kväll sedan klickade jag hem ett helt gäng hårda klappar. Ikväll ska jag fixa till mina hyacinter, har redan hunnit avverka 4 styck i väntan på julen. Lite grön mossa och vips så är det jul i vårt hus (läs: lägenhet). I går var jag och beställde en superduperfin brudbukett till fianste Linda som gifter sig den 23 december. Ska bli så roligt att få gå på bröllop, mysigt så där dagen innan julafton. Som Lindas förlängda arm här uppe i kalla Lule så är det ärofyllt att få bli betrodd att fixa buketten. Ska baka mitt goda bröd med oliver och valnötter och tillsammans med allt smarrigt som Linda berättat att buffén ska innehålla så kommer vi inte att svälta ihjälp på något sätt och vis.


Pratade med min farmor idag som efter fem minuter frågade vem hon pratade med...Och nej, det var inte Malin, hon tycker vi är såååå lika. Lite roligt var det när farmor berättade om att det blir tråkiga julklappar i år, till följd av hennes dåliga fantasi. Hahhha, ja, hon är smårolig mellan varven lilla farmor.

Nu ska jag ut till igloon, även kallad vår bil och se om jag kan karata upp de bakre dörrarna som i morse satt fast som bara den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Lisa!
Nu är det så att jag ska inte kommentera detta inlägg! Men jag vill ju skriva till dej och jag vet inte vart jag ska skriva!!!!
Ja, då blev det här. Du har ju gjort en hemsida åt oss på Lärkan som är superfin. Alla som är på din blogg tycker jag ska gå in o kolla på den "Lärkans" hemsida och gärna besöka vår nys gästbok.
Kramar Ullis