söndag, november 30


Nu har jag varit vaken onödigt länge, vet inte men sista tiden har jag varit piggelino. Konstigt, så här i mörka december så brukar ju energidepåerna vara på minus. Nåja, vi tackar och tar emot och ser hur länge det varar. I går bakade jag sarrfansbiscotti, gott vill jag lova. Om jag lyckas föreviga baket så lovar jag en liten bild. Vi var på glöggmys i Prästholm igår, en massa godsaker och tända ljus. Idag är det skyltsöndag i Älvsbyn och tillika vernissage för mamma och lärkornas utställning "Nalta tavlom å slekke". Dom har flyttat i nya lokaler och firar detta med tavlor och lotteri. Det ska bli trevligt. För er som missat Älvsbyns fenomen "Tomtebodan!" kan jag varmt rekommendera ett besök.

Nu ska jag försöka ruska lit i min blivande äkta hälft för att se om det går att ta med honom på en promenix. Trevlig första advent på er!

Inga kommentarer: