onsdag, november 19


Jag har lyst med min frånvaro ett bra tag. Det har kommit en fet förkylning emellan. Det började förra måndagen, var hemma i feber två dagar, kände mig mirakulöst bättre och drog med kollegorna till Stockholm på utbildning. I rummet vi höll till sprutade det kall luft i sex timmar vilket resulterade i att min röst blev som bortblåst. Har varit utan röst fram till i söndags. Nu är det onsdag och jag har varit hemma idag igen, feber och rethosta hela natten som varit. Jag är för att uttrycka det milt, apless. Apless på att vara så jäkla förkyld, nu låter min röst mer som jag är i målbrottet vilket är en big improvment men i alla fall. Nog med sjuksnack, det är ju i alla fall onsdag och två dagar kvar att piggna till inför helgen. Bilderna jag bjuder på idag är ju på familjens älskling Lilly. Hennes jaktkunskaper är det väl lite si och så med....

Bilden vid fontänen visar en snopen kisse som med god marginal missat pippin som plaskade så glatt i vattnet. Den andra bilden är från sommarens varmaste dag när t.om kisse strejkade och är helt slut.

Nu ska jag krypa tillbaka i sängen och fokusera på att bli frisk, måste säga att det enda possitiva som rethosta kan föra med sig är väl känslan av träningsvärk i magen. Ha en finfin kväll, hälsningar från sjukstugan.

Inga kommentarer: