torsdag, november 20

Har spenderat ännu en dag i sängen, ömsom sovandes och slummrandes. Det tar knäcken på mig att vara sjuk. Tack och lov så ska jag väl snart vara på benen igen. Igår surfade jag runt lite planlöst på Hemnet och fastnade för ett hus som vi gluttat på tidigare och som fortfarande fanns ute till försäljning. Vi mailade mäklaren som ringde upp och vi bokade en tid för visning på måndag. I mitt huvud hade redan planer börjat smidas och väggar slås ut. En stund senare ringer mäklaren igen för att meddela att familjen som äger huset ångrat sig och vill inte sälja. Det var ju skit också, hade kunnat bli ett finfint hem till Tomme och mig. Det går ju fler tåg men jag skulle så gärna vilja slippa jaga i flera år för att hitta rätt hus som ger en den där härliga känslan av att "här ska vi bo". Och nej, vi sitter inte i båten men det skulle vara kul med ett hus och en trädgård. Husen vi tittar på ligger kring 1,2-1,5 miljoner och det får man tyvärr anse vara rätt billigt i staden vi bor i. Kunde inte låta bli att kika på husen i min hemby, oj vad mycket hus man skulle få för dom pengarna, typ 2 stcyken. Men då måste man ju bo där och det är inget alternativ.

Nu ska jag pallra mig till sängen igen, börjar tro jag får liggsår snart. Ha en finfin torsdag, det ska jag försöka ha.

1 kommentar:

Mary sa...

Mmm, "byn som Gud glömde" vill man inte tillbaka till! ;)
Erkänn att mäklarna där borde gå en kurs i fotografering och en i vikten av att inte ta med 15 bilder på samma rum typ... Inte proffsigast direkt.
Hoppas att du snart är frisk igen!
Kram Maria