torsdag, november 6


Gammal men fin bild som i brist på annat får pryda dagens inlägg.

I sann torsdagsanda trar jag runt med Ajax och dammtrasa och välkomnar stundande helg. Ur högtalarna ljuder Shirley Basset´s greates hits. Veckan har gått fort men varit lång. En massa övertidtimmar och minimala lunchraster gör att jag verkligen ser fram extra mycket mot fredag. Jo, så ska jag på ett frukostmöte som börjar kl. 7 i morgon, förstår inte hur jag ska orka upp i tid, nåja. Afterwork med basket vankas i morgon också. På lördag styr vi kosan till Skellefteå och goda vänners lag med övernattning. Ska bli supertrevligt!

Jo, en av mina absolut bästa vänner (Linda, du ligger väldans högt på listan) ska gifta sig 23 december så vi fick en superfin inbjudan med posten i veckan. Jag ska få hjälpa till och fiffa lite inför bröllopet, ska bli så kul! Kan man ha svart på ett bröllop? Har inskaffat en ny favorit i garderoben nämligen...

Nu väntar lite mer städning, ha en jättefin helg!

Kram Lisa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå.....Men du, lyssna på "Oh Laura"
Helt supermysig å bra är den.....
Kul med bröllop! Våra vänner gifter sig alldeles för sällan tyvärr.....

Ha det så bra i helgen!
Kram!

Lisa sa...

Har nött dom ett bra tag! Är en allätare vad gäller musik, beroende på humör, väder och vind så kan det ljuda det mest oväntade ur högtalarna.

Fredagskram Lisa

Anonym sa...

Syster-yster!

Klart du kan ha svart. Speciellt på mitt bröllop, du vet det där inga regler gäller. Kanske en förresten, eller det är väl snarare mer en önskan och ett motto: var den du är, för ingen kan göra det bättre än du.

Och, jag är sååå glad och tacksam för att du finns vid min sida genom denna planerings- och fest-tid.

Stor kram!

Mary sa...

Ja det var tider när man torsdagsstädade. Det var innan det kom två barn in i huset. Nu städar jag en gång och det är jämt. Och ändå är det aldrig rent och snyggt. Dammsugaren är jämt framme. Suck...

Tecko sa...

JA lisa klart ni måste ;-) å då kommer det garanterat plagg från mig, utan att du beställer ;-) det är SÅ roligt detta å jag kan knappt tro att jag r så begåvad, hallå jag har juh knappt sytt i mitt liv alls... gardiner om det räknas? och dem kan jag nog räkna på en hand ;-) Ikväll har det flyttat in mer nya kläder till lilla S, så fina! nu ska jag soa så jag orkar med det 2 små imorgon och sen med att sy på kvllen. ov gott och Kram